Jag saknar dig, jag saknar dig!

"Nu är det april månad och hemma i Rosengården sitter två flickor. Cilla och Tina heter de. Enäggstvillingar är de och ska fylla fjorton år i sommar. Men det får Cilla aldrig vara med om - hon kommer snart att dödas i en trafickolycka. Det är det vidrigaste som har hänt mmig, och jag berättar det med en gång, för det är är inte menat att vara en spännande story med ett fiffigt slut som måste hållas hemligt till sista sidan, utan det handlar om Tina som blev kvar, tvungen  att försöka stå upprätt och hålla balansen i livet utan Cilla. Och jag som berättar är Tina, men jag vet att jag inte kommer att orka berätta om "mig", så därför skriver hag "hon" istället.

En tidlös beksrivning av bottenlös sorg, men också om kärlek och hopp.

Vinnare av Augustpriset 1992 och Deutscher Jugendliteraturpreis 1995. Vintern 2011 är filmen här."


"Jag saknar dig, jag saknar dig!" är en jävligt bra bok.
Bara så att alla vet ^^

Nejmen seriöst - Boken är sjukt bra, och så sjuukt sorglig. Jag grät mig typ igenom den. Man förstår verkligen Tinas sorg, och allting. Det är nästan precis som att det hade hänt dig. 
Ett tips till alla!

Jag mååååååååååååste se filmen <.<


Kommentarer
Postat av: Sara

Boken är så JÄVLA bra! Grät i omgångar när jag läste den, fy satan vad den är bra. Visste inte ens att det fanns en film :)



För att svara på din fråga så läser jag just nu Korpens Sång av Per Nilsson. Rekommenderar allt av Per Nilsson om du tycker om att läsa. Ett annat sätt att leva och Hjärtans Fröjd är nog de finaste böcker jag läst.

2010-11-15 @ 13:32:24
URL: http://utmanamig.blogg.se/
Postat av: Sara

HAHA det var visst inte du som hade frågat, sorry x)

2010-11-15 @ 13:33:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0