Tjock?

Jag mår faen dåligt av alla tioåringar som säger att de väger för mycket och blablabla..
Tänkt på det ett tag nu. Varför bryr man sig om hur mycket man väger när man är tio år?
Då växer man ju fortfarande typ hela tiden, och man kommer gå upp i vikt, osv.
Seriöst, jag mår faen dåligt av att alla ungar hela tiden bah;
Jag ät tio år och väger 28 kilo. Är jag tjock?
For faen! Nej, du är typ underviktig då?
Jag pallar seriöst inte att tioåringar tycker att de är tjocka när de väger under trettio kilo?
Min syrra sa seriöst till mig en gång att hon tyckte hon va tjock. Hon är nio år.
Vart faen är världen påväg?

Syrran tycker inte hon är tjock längre, men hon tyckte det ett tag.
Hon.
Är.
Nio.
År.

Fattar ni hur mycket skit alla tidningar smäller i oss? Bara för att alla jedrans modeller är pinnsmala med gigantiska bröst. Är det så du vill se ut? Eller är det så alla killar vill att du ser ut..?
Tänk efter lite, och svara ärligt på frågan.
För jag tror inte att du egentligen vill gå på diet, och träna tills du ser ut som en tråd som inte kan hålla uppe dina gigantiska plastikopererade bröst.
Jag tycker att affärerna gott kunde ha lite kraftigare modeller. Och inte bara smala. Tänk på de personer som verkligen är tjocka och överviktiga. De som inte passar i alla kläder för att de väger för mycket. Hur tror ni att de känner sig när ni kommer där och ba "Alltså, jag väger 28 kg och är 11 år. Jag måste typ banta?"



Blåa ögon och blondt hår, där går tjejen ni aldrig får. Hon är bruden ni kallar vacker, hon är bruden dold av spackel. Magen indragen och ryggen är sträckt, vem fan kom på ordet perfekt?



Kommentarer
Postat av: Rebecca :)

Men jag kommer ihåg när du gick runt och sa att du va tjock? :(

2010-09-07 @ 18:41:35
URL: http://biiccans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0